Automate your Marketing
with Womplify




 
ROSLIZA RAMLI

By: Rosliza Ramli

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Saturday, 17-Nov-2012 23:35 Email | Share | | Bookmark
Entri Kelahiran....

 
Selamat kembali ke ecasha fotopages... last entry march 2012...


Friday, 30-Mar-2012 10:33 Email | Share | | Bookmark
Kasih Bertaut Kembali

Salam...
Dah lama sangat rasanya tak membuka laman fotopages ini. Sejak2 sibuk dengan facebook fotopages ditinggalkan tanpa endah....tapi tak sangka rupanya laman aku ini masih ada pengunjung setia....


Friday, 30-Mar-2012 10:33 Email | Share | | Bookmark
Kasih Bertaut Kembali

Salam...
Dah lama sangat rasanya tak membuka laman fotopages ini. Sejak2 sibuk dengan facebook fotopages ditinggalkan tanpa endah....tapi tak sangka rupanya laman aku ini masih ada pengunjung setia....


Tuesday, 19-Jul-2011 13:46 Email | Share | | Bookmark
19-07-2011

Hari semakin meniti hari...bulan meniti bulan, kini aku telah menjangkau umur 32 tahun. Telah banyak peristiwa gembira, peristiwa sedih, peristiwa kelakar dan pelbagai rencah kehidupan telah aku lalui sepanjang 32 tahun menghirup udara segar dari bumi bertuah ini. Dari zaman bayi, kanak-kanak, pelajar sekolah, pelajar matrikulasi, pelajar universiti, zaman anak dara, seterusnya ke alam pekerjaaan dan kini aku bahagia di alam rumahtangga bersama suami yang aku cintai dan dilengkapi dengan kehadiran sepasang cahaya mata yang semakin membesar.....Syukur padaNya yang menganugerahkan kesempurnaan ini kepada diri aku. Bukan semua orang dapat mengecapi kebahagian yang sebegini...masih ada di luar sana yang terpaksa mengharungi pelbagai cabaran dan dugaan yang maha hebat dari yang Maha Berkuasa.

Kini cabaran hidup di dunia yang serba mencabar ini mengajar aku untuk lebih berhati-hati dalam menilai setiap perkara yang berlaku di sekeliling aku. Detik paling cemas yang berlaku pada aku pada 30 Januari 2011 yang lalu mengejutkan aku dari sedar yang alpa.......

Aku menjadi mangsa rompakan bersenjata pistol ... Ya Allah hanya engkau yang maha mengetahui apa yang aku rasai semasa kejadian itu. Aku seperti hilang nyawa...syukurlah aku tidak diapa-apakan.....semuanya berlaku begitu pantas. Allah maha mengetahui apa yang direncanakannya. Mujurlah aku sempat mengecam muka perompak itu. Hasil usaha keras pihak polis, kini perompak itu sedang berehat di dalam penjara untuk tempoh yang panjang....Sayang seribu kali sayang, lelaki yang merompak aku itu seorang lelaki cina yang telah memeluk agama Islam..airmukanya terlalu baik untuk dituduh sebagai seorang perompak...tapi itulah hakikatnya. Kerjayanya adalah merompak. Dia memberi makan isteri dan anaknya dengan hasil rompakan.

Setelah 6 bulan perkara ini berlaku, aku sentiasa berhati-hati apabila melihat kereta dan orang yang tidak pernah aku lihat di sekitarku. Perasaan takut dan trauma masih menyelubungi diri aku. Hanya doa dipanjatkan pada Allah setiap detik untuk menghilangkan perasaan takut ini..

Pesananku kepada kawan-kawan di luar sana, berhati-hati dengan beg sandang anda. Perhatikan kiri dan kanan anda apabila keluar dari kereta. Jika ternampak kelibat manusia yang mencurigakan cepat-cepat bergerak ke arah kawasan yang ramai orang.

sekianlah coretan perasaan aku untuk kali ini. Kepada yang sudi membaca, terima kasih. Ambillah yang baik untuk bekalan keselamatan diri....ingatlah apa yang tuhan rencanakan untuk kita samaada kita suka atau tidak ada hikmahnya. Dia lebih mengetahui apa dia kehendaki berlaku atas kita hambaNya....


Friday, 1-Apr-2011 13:41 Email | Share | | Bookmark
1 April 2011

Dah lama tak menulis dalam fotopages ni. Sibuk dgn Facebook......Begitu banyak komen dalam entry AZZ Marketing....letih nak membaca komen2 tu semua. Saya tak kisah, anda semua nak luahkan perasaan kat sini silkan jika ia mampu puaskan hati yang panas sebab hasil asyik tertunda2..... Saya rasa, kita pelabur2 AZZ perlu berwaspada sekarang ni. Mungkin betul AZZ ada masalah. sejak dari mula lagi mmg ada masalah sikit dalam pentadbiran.....Jadi kepada pelabu2, byk2 kan berdoa semoga jalan akan terbuka luas untuk kita semua berkongsi keuntungan AZZ.
Tak perlu lah rasanya kita mengutuk itu dan ini kerana ia tak akan menguntungkan mana2 pihak. Memang dapat puaskan hati dgn luahan2 sakit hati itu. Kalau sesiapa ada masa meh kita sama2 turun padang, jumpa dgn BOS AZZ kat Bunut Susu sana. Mintak penjelasan. Kalau dapat, kita rakam perbualan tu nanti supaya boleh buat bahan bukti.
Unsur penggubahan wang haram memang ada dalam AZZ ini pada pendapat saya kerana AZZ tak ada lesen khas untuk kutip wang dari individu untuk dilaburkan dalam perniagaannya.....itu pendapat saya lah....apa apapun...semoga semuanya selamat...semoga duit kita selamat dalam amanah AZZ.
salam.............


[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016 | Powered by Womplify

ns4008464.ip-198-27-69.net